Sunday, August 19, 2007

مینویسم پس هستم


marjan satrapi is a contemporary graphic novelist, illustrator and children's book author




اولین بار که وبلاگ من هک شد آقای به اسم مستعار حمزه گل آرا که ایرانی
مذهبی و افراطی که در شهر ونکور ( اون طوریکه تو وبلاگش گفته ) زندگی میکنه
وبلاگمو هک کرد . من تو وبلاگم مطلبی درباره خانم هاله اسفندیاری نوشته بودم
که به مذاق این آقا خوش نیومد و اول با گذاشتن فحش و توهین آزارم داد و بعدم
میلم و هک کرد و بعدم وبلاگمو هک کرد . البته خودش این نظریه من و کامل رد
کرد و وقتی من ازش پرسیدم دلیل کارش چی بود و ما میتونستیم خیلی منطقی و
با حرف ابهامات و حل کنیم این آقا منکر هر گونه عملی شد و من و متهم به
دیوانگی کرد ولی خب تا قبل از اینکه این آقا با وبلاگ من آشنا شه من هیچ
بدخواهی نداشتم که بخواد فحش بده یا تهدید به هک کنه و بعدم هکم کنه .
بخاطر همین من فکر میکنم کار خودش فقط اینقدر آدم ترسویی بود که حاضر نشد
مسئولیت عملشو قبول کنه . دفعه دوم به لطف گروه عربی که پرشین بلاگ و هک
کردن وبلاگ منم قاعدتا هک شد ( و وبلاگ دوستان بسیار زیاد و عزیزم )
میخواستم دیگه ننویسم ولی میدونید چیه ؛ از وقتیکه اومدم اینجا تنها وسیله
ارتباطیم با مردم کشورم همین وبلاگ نویسی . هر وقت نظری از شما دوستانم
میبینم خیلی خوشحال میشم .
تو این مدت دوستان خوب و عزیزی پیدا کردم . دوستانیکه به نوشته های
قشنگشون به من درس زندگی میدن .
پس من هستم و مینویسم .
برای عربی که پرشین بلاگ و هک کرد و فکر کرد میتونه ایرانیها رو منصرف از
نوشتن کنه متاسفم . واقعا این به روحیه یک عرب میخوره که با همچین کار ابلهانه
ای بخواد ایرونیها رو متوقف کنه از نوشتن کنه . ماها بیدی نیستیم که با این بادها
بلرزیم . پس دوستان وبلاگ نویس به وبلاگ نویسیتون ادامه بدید تا مشتی بر دهان
اعرابی باشه که هنوز جاهلن .
این چند روزه دارم کتاب مرجان ساتراپی( marjan satrapi)و میخونم . اولش با چه شور و ذوقی این
کتاب و از معلممون قرض گرفتم و بی تاب برای خواندنش بودم ولی الان زورم میاد
تمومش کنم . این خانم روحیه کمونیستی داره درست مثل خانواده اش .
در کودکی مارکسیت و ... میخونده .
خانواده اش آدمهایی نسبتا مرفه بودن ؛ خونه داشتن ؛ ماشین داشتن ؛ پول
داشتن ؛ سفر به خارج داشتن در ضمن کرمم داشتن و میخواستن انقلاب کنن تا به
قول خودشون همه مردم ایران وضع خوب پیدا کنن !!!!
من به این نتیجه رسیدم که بیخود نمیگن ما ایرونیها بیماریم . معمولا طبقه
مستضعف همه جای دنیا انقلاب میکنه تو کشور ما به عکس طبقه مرفه انقلاب
میکنه .
خود مرجان ساتراپی میگه که خدمتکارشون اجازه نداشت با اینها سر یک سفره
بشینه و غذا بخوره . خب وقتی خودشون یک همچین آدمهایی هستن من
نمیفهمم چرا به حکومت کمونیستی معتقد بودن !
تا اینجای کتاب از شاه و حکومت شاهنشاهی خیلی بد گفته و نسبت به اینکه
درباره شاهنشاهی بد گفته به نظر من درباره جمهوری اسلامی ایران اونقدر بد
نگفته ! در حالیکه عموی خودشو در زمان حکومت جمهوری اسلامی اعدام میکنن
( زمان شاه اعدام نکرده بودنش فقط زندانی بوده و بعد از زندان آزاد میشه و دوباره
دستگیر میشه و ....اعدام میشه )
این خانم هم مثل دولت عزیزمون یکم توهم داره ؛ یک جای کتاب اشاره کرده که تو
واقعه جمعه سیاه دولت اسرائیل به ساواک کمک کرده بود ! خوب شد این دولت
اسرائیل بوجود اومد وگرنه ما گناهانمون و گردن کدوم بیچاره ای مینداختیم .
تو کتاب دومش داشتم همین جوری ورق میزدم که به صفحه ای برخورد کردم که
درباره روابط بین دختران ایرانی نوشته بود . یک جای کتاب با تعجب گفته بود که
یکی از همکلاسیهاش که ۲۷ ساله بود و هنوز ازدواج نکرده بود هنوز باکره
بود !!!!!!!!!!!!!!!
من اینجاشم نفهمیدم برای چی این تعجب کرده .
من نمیگم درست به مردم گیر بدیم که حتما باید تا وقت ازدواج صبر کنن ولی نباید
گیر بدیم که چرا هنوز کاری نکردن و صاف و ساده ان !
همین اینجا از این خبرها نیست همه با هم دوست و رفیق باشن و ...
مال فیلم و داستان دوستان .
همین معلم ما که این کتاب و به من قرض داد دوست پسر داشته ولی با دوستش
خیلی نزدیک نبود ؛ ببین چه تصوری پیدا میکنن با خوندن این کتاب .
یک مشت ایرانی بی اخلاق !
یا یک جاش با دوستهاش حرف میزده ازش میپرسن تا حالا روابط داشتی میگه خب
من ۱۹ سالم بیشتر نیست و تجارب کمی دارم !
اون وقت دوستش میگه تجارب کمی داری یعنی با کسای مختلفی بودی خب چه
فرقی بین تو و ( این خانومهایی که به آقایون محبت میکنن و در ازاش پول میگیرن )
هست . اینم بهش بر میخوره !
فقط خوشحالم که دولت عزیزمون چه نسل بااخلاقی تحویل جامعه و جهان داد !
خلاصه که کلی اعصابم خرد شد از این هم وطن به ظاهر ایرانی .
متاسفانه این کتابها تبلیغ بیشتری برای ایران تا کتابهای معتبرتر . چون مردم دنبال
کتاب آسون و داستانین و این جور کتابها رو میپسندن .
اگه تو نظر دادن مشکل داشتید خوشحال میشم من و با نظراتتون از طریق ایمیلم
در جریان بذارید .
آدرس ایمیل من : rad2689@yahoo.ca
موفق باشید .

8 comments:

RSS said...

عجب! پس تو کانادا هم از اين آدم ها هست! ببين من اصلاً با بلاگ اسپات
حال نميکنم..اگه ميشه برو يه جا ديگه

RSS said...

برای کامنت دادن بايد لوگين کرد
کلی دردسر داره

RSS said...

اونی که دنبالته هکت ميکنه هر جا بری هکت ميکنه..
تو برو مثلاً بلاگفا من يه کاری ميکنم ديگه هک نشی

Alcatraz jail said...

shalom havera
mamnoon ke tond tond miyay sar mizani.uun nazari ke gofti ro del kardam.bia poste jadidamo bekhun dige akharashe.........

Alcatraz jail said...

rasti jacob hastam eshtebah nashe!!

baruch habba

Alcatraz jail said...

shalom lara
نمینویسی؟نگران شدم.کجایی نکنه شما روهم گرفتن؟

Alcatraz jail said...

شالوم لارا
انسان میتونه کمونیست باشه یا مارکسیست یت مثلا مسلمون یا یهودی یا مسیحی اما باید انسان باشه.
مگه چه گوارا مارکسیست نبود؟
اما انسان بود اخلاقیات از الهیات جداست.حیف که حالم گرفته اس والا با کامنت جواب این آدم کور و کر رو میدادم.
لهیترائوت

RSS said...

آپديت؟